Sunday, August 21, 2011
Friday, August 19, 2011
counting back to school
salam ramadhan,
yeayehh nak gi school, kita nk gi school huhuhu 5 tahun target... isnyallah lau rajin make it short ....pastu gi school lagi utk master pulok, lau lagi rajin wat PHD but not perasaan hasad dengki ok...i x main ler dengki2 ...tak tau la lau org lain hehehe , lau menjadi i bole la jadik dr falsafah hahaha bkn falsampah ok ~ ok la wish me luck XD
nota pipi : sabtu dh start daftar, kelas 25/9 after raya..adesss time tu pala penoh ngan lemang,ketupat & rendang XDXD and yang paling best i dpt PC , then i jump to sem 4...sgt2 best XDXD
yeayehh nak gi school, kita nk gi school huhuhu 5 tahun target... isnyallah lau rajin make it short ....pastu gi school lagi utk master pulok, lau lagi rajin wat PHD but not perasaan hasad dengki ok...i x main ler dengki2 ...tak tau la lau org lain hehehe , lau menjadi i bole la jadik dr falsafah hahaha bkn falsampah ok ~ ok la wish me luck XD
nota pipi : sabtu dh start daftar, kelas 25/9 after raya..adesss time tu pala penoh ngan lemang,ketupat & rendang XDXD and yang paling best i dpt PC , then i jump to sem 4...sgt2 best XDXD
Tuesday, August 16, 2011
iftar ramadhan ke-13
salam ramadhan,
selama 16 hari berpuasa aku belom lagik mencemar duli masak hehehe...semua juadah aku beli jep x pun gi menempel kat presint 14 or ke bangi seksyen 9 or ke bandar tun razak..kelasss kannn??? hahaha padah pemalas tahap gaban aku ni..ade ku kesah!
melihat kengkawan memasak utk juadah puasa rasa seronok pulak..tp ramadhan tahun ni i gantung kuali & sudip ok..nak rest, makan utk dua org jehh..baik beli jep senang , x rushing nk balik umah, tak fenin nk pikir nk masak ape~ huhuhu
okla ramadhan lepas i & asben berIFTAR di bangi, as usually aku mesti kena dtg awal XD, coz kena bantu kak raz ok XD.....byk gak lauk pauk yg dimasak oleh kak Raz, potluck dr sedara mara yang lain pon byk and tak terkecuali aku hahaha, but aku nyer speciall request. Nak tau ape aku bawa???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
marbel kek~ mule2 igt nk letak nutella skali..ermm tp fikir2 takut byk sgt cokelat nanti xdep sape nk makan..so mabel kosong jep ~no ganache
cheescake based nyer i gune cornflake ok.... ermm yummyyy
nota pipi : pasni i nk try wat tiramisu pulakk huhuhu XD
stanza cinta
bait2 kata-kata indah yg pernah dilafazkan oleh amni di dalam drama 'stanza cinta'
Hidup bukan untuk hidup,
Hidup untuk yang maha Esa,
Hidup untuk yang maha Esa,
Hidup bukan untuk mati,
Mati sebenarnya untuk hidup...
stanza cinta merupakan novel berciri2 keislaman yg digarap menjadi sebuah drama... cerita ini mengisahkan Amni Sorfina memerlukan seorang lelaki yang mampu membimbingnya, bukan lelaki yang dia perlu bimbing.Tetapi dalam masa yang sama dia rasa bertanggungjawab membimbing Irfan ke jalan yang lurus.Perlukah dia mengorbankan cinta yang mendalam buat Taufiq, demi menunaikan sekeping janji dan amanah....novel stanza cinta boleh didapati di mana kedai buku yang berdekatan.
nota pipi : buku yang menarik untuk dibaca XD
Wednesday, August 10, 2011
Alhamdullilah
syukur alhamdullilah permohonan aku nak smbg blajar dah diterima program yang ditawarkan ijazah sarjana muda sains pentadbiran kepujian... pendaftaran 20 0g0s 2011 (sabtu), hope semuanyer akan berjalan dgn lancar dan aku dpt menghabiskan 3 thn pengajian dgn jayanyer...ameen XD
nota pipi : en.lee memberi sokongan yg penuh , sementara belom ade anak ni baik aku penuhkan masa dgn menimba ilmu...lau ade rezeki insyallah nak wat MASTER pulak XD
nota pipi : en.lee memberi sokongan yg penuh , sementara belom ade anak ni baik aku penuhkan masa dgn menimba ilmu...lau ade rezeki insyallah nak wat MASTER pulak XD
pergi takkan kembali :(
Assalamualaikum w.b.t
sesuatu yang hidup itu pasti akan merasai mati.... sebagai insan yang beriman kita harus redha dan pasrah di atas ketentuan Allah s.w.t.. sesungguh kehilangan insan2 yang disayangi amat perit dan pedih... al-fatihah buat arwah ~ameen
nota pipi : sesungguhnya ramadhan tahun ini byk mengajar aku byk perkara...kemuliaan ramadhan tahun ini juga telah membuka bukan sahaja mata minda tetapi juga membuka mata hatiku..hambamu bersyukur Ya Allah! sesungguh Engkaulah yang Maha Berkuasa dan lagi Maha Mengetahui, peliharalah HambaMu ini dan permudahkan lah segala urusan hambamu ini samada di dunia mahupu di akhirat kelak~ameen
Monday, August 8, 2011
1/2 bulan ...kira OK dah
Assalamualaikum w.b.t
terima kasih buat PM kita coz bermurah hati nk bagi bonus kat public servant...setelah sekian lama menanti..akhirnyer bertemu penghujung nyer... w/pun tidak lah sebyk mane namun dgn 1/2 itew sedikit sebanyak dpt membantu bagi menjelang hari raya ini huhuhu...ape lagik bole la sopink kann...but kita dh siap sopink..baju dh tempah, tinggal nak amik jep taw...tema kita tahun nak tau ape??? huhuhu tgkla nanti..suprise hahaha XD
nota pipi : tahun raya kurang meriah coz adik2 aku xdpt beraya bersama...yg paling jauh adik ku kat australia..hohoho /sob/sob
Subscribe to:
Posts (Atom)